NEXT 2015 // Advanced Music Festival - Single Day Ticket - 27.11. 2015
Jegyvásárlás
SOTE
Ata Ebtekar je skladateľ elektronickej hudby, ktorý dlho pôsobil v rodnom Hamburgu a momentálne žije v Teheráne. Počas svojej 20-ročnej hudobnej kariéry stihol svoju hudbu vydať na labeloch ako sú Warp Records, Sub Rosa, Digitalis, alebo Morphine. Hlavným cieľom projektu Sote je vytváranie unikátnych a nadčasových hudobných skladieb. Ebtekarove výrazné pôsobenie v hudobno-akademickyćh kruhoch a jeho láska k širokému spektru elektronickej hudby sú prezentované skrz jeho vieru, že základné pravidlá a postupy musia byť rozobraté a následne opätovne definované. Toto pravidlo mu pomáha vytvoriť organické a veľmi osobito znejúce syntetické zvukové plochy, ako aj extatické, strhujúce rytmy. Jeho hudba nie je viazaná na žiadnu špecifickú kultúru, aj keď sa v nej prejavujú prvky výrazne orientálnej rytmiky.
S.L.Á.T.U.R.
Slátur je v preklade tradičné islandské jedlo, nazývané tiež „krvavý puding“, keďže jeho súčasťou sú takmer všetky ovčie vnútornosti. S.L.Á.T.U.R. je rovnako tak názov originálneho skladateľského zoskupenia, pracujúceho od roku 2005 na rôznych zvukových experimentoch, orientujúc sa na grafické partitúry, špecifické ladenie, performance či výrobu bizarných zvukových objektov. Kolektív pripomína skôr než akúkoľvek uzavretú skupinu podivný, názorovo otvorený spolok islandských „idiotov“, ktorý obracia akékoľvek predstavy o samotnej hudbe, virtuozite a výslednom diele naruby. Zároveň sa však jeho členovia nebránia ani interpretáciám americkej hudobnej avantgardy, menám ako Pauline Oliveros č Christian Wolff, ktoré úspešne prezentujú na európskych pódiách. Na NEXT tak prichádza odvrátená tvár Islandu s výpravným multimediálnym zážitkom, počas ktorého S.L.Á.T.U.R. predstaví rôzne polohy súčasnej severskej hudby.
Deň po koncerte môžu záujemcovia nazrieť do dielne zoskupenia prostredníctvom otvoreného workshopu.
ANDREJ GÁL & UTE KANNGIESSER
Stretnutie dvoch klasicky trénovaných hudobníkov, ktorých cesty sa v určitom životnom bode výrazne rozdeľujú. Kým napríklad nemecká violončelistka Ute Kanngiesser, momentálne pôsobiaca na londýnskej improvizačnej scéne ignoruje notový zápis už viac než desať rokov, slovenský violončelista Andrej Gál pendluje medzi väčšími či menšími súbormi pre súčasnú hudbu (Quasars Ensemble, Veni Ensemble, Ostravská banda) a občasnými improvizačnými seansami.
Štýl hry Kanngiesser sa vyznačuje expresivitou a zvukovou bohatosťou, mladíckou výbušnosťou a hlučnosťou. Formovali ho také osobnosti scény ako Angharad Davies, John Butcher či Eddie Prévost a John Tilbury v kolektíve AMM. Prekvapivé prepájania improvizačných prístupov a scén sú dlhoročnou doménou Nextu. Tento ročník nie je výnimkou: čelo vs. čelo, Kanngiesser vs. Gál.
GERGŐ KOVÁTS
Site-specific interactive sound installation/performance.